Известие

Collapse
No announcement yet.

Задните колела задържат

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Задните колела задържат

    Здравейте,
    Търсих, но не намерих подобна тема и за това пускам нова.
    Проблема е следния: от близо две-три седмици без видима причина задните колела започват да задържат. Без да съм натискал спирачка или каквото и да е друго. Просто в един момент всичко е Ок и в следващия започват да задържат, понякога доста осезаемо и като спра джантите са доста нагряти. За информация - раздвижени са апаратите и е сменена течността лятото. Видях че пружината на кантара е счупена и я смених с надеждата, че нещата ще си дойдат на мястото, но уви... Тези дни мисля да сменя и кантара и да видя дали ще има подобрение. А ако няма?
    Ще се радвам за всякакви предложения...
    sigpicAlfa Romeo 155, 2.5, V6/ GTV 2.0 TB V6 / 146 TS, 2.0 Junior/ 145 TS, 2.0 16V/ Giulietta 1.8, 166 2.0 V6 TB

  • #2
    1. Супорти - виж дали не са с разбити вече отвори за водачите. Обикновенно се сменят водачи, но е много вероятно вече да е късно и дори с нови, пак да тропат доволно. Виж и дали няма предпоставки за блокиране на супорта върху водачите. Също виж здрави ли са гумените уплътнения на водачите.
    2. Апарати - възможно е да са клеясали буталцата на задните апарати, особенно ако има разкъсвания на гумените уплътнения на буталцата.
    3. Жилата на ръчната - възможно е и от лед и от боклуци в тях - ако са загубили прахозащитеността си - ще събират и боклуци и влагата и минусовите температури ще ги държат блокирани.

    АБС имаш ли ?
    Толкова на прима виста.


    Даването на газ, води до пристрастяване!
    Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
    Volvo V50 2.0D by RuBig

    Comment


    • #3
      да добавя и маркучите
      Alfa 155 1.9TD '97 EX
      Alfa 166 2.4 JTD EX
      Alfa 156 2.4 JTD

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от pace Покажи съобщение
        да добавя и маркучите
        Това с маркучите за мен лично е някак трудна работа (да се запушат де)...
        Щом ту отпускат ту затягат, нее запушване според мен!
        Следващия път като "затегнат" виж дали имаш луфт в лоста на ръчната... Като я дигнеш леко дали това става без усилие...
        Фури е идвал на помощ да ми носи маркуч защото на мен ми блокира предно ляво... В краина сметка се оказа ,че е запушена централата на АБС-а! Интересното е ,че системата съм я промивал преди да се запуши няколко пъти и въпреки това... запуши се...
        (като натискаш яко спирачката налягането си отива до апарата обаче като отпуснеш педала течноста не се връща в казанчето... Апарата е като заварен в тоя момент!!
        И сега пак се сещам да благодаря на Фури ,че доиде оная вечер

        Тък е темата ми за блокажа на предното... http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=48999
        Last edited by mimouzunov; d.m.y г., 22:34.
        sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от Furious 155 Покажи съобщение
          1. Супорти - виж дали не са с разбити вече отвори за водачите. Обикновенно се сменят водачи, но е много вероятно вече да е късно и дори с нови, пак да тропат доволно. Виж и дали няма предпоставки за блокиране на супорта върху водачите. Също виж здрави ли са гумените уплътнения на водачите.
          2. Апарати - възможно е да са клеясали буталцата на задните апарати, особенно ако има разкъсвания на гумените уплътнения на буталцата.
          3. Жилата на ръчната - възможно е и от лед и от боклуци в тях - ако са загубили прахозащитеността си - ще събират и боклуци и влагата и минусовите температури ще ги държат блокирани.

          АБС имаш ли ?
          Толкова на прима виста.
          1. Прегледано е всичко, няма разкъсвания на уплътнения, водачите нямат никакви луфтове.
          2. И там всичко е ОК, миналата година сменях целите апарати по тази причина и до есента всичко беше ОК, ще ги прегледам отново поне да отпадне като вариант.
          3. Едното жило е чисто ново, а другото си е старото, но
          пък в това време ръчната изобщо не я ползвам.
          С АБС е колата.
          А ако е някое от гореизброените неща, няма ли да си задържат постоянно? При мен проблема е, че в един момент колата си върви ОК и след малко започва това задържане, което след известно време както се е появило така и изчезва.
          Първоначално публикувано от pace Покажи съобщение
          да добавя и маркучите
          Маркучите и те са сменени...
          sigpicAlfa Romeo 155, 2.5, V6/ GTV 2.0 TB V6 / 146 TS, 2.0 Junior/ 145 TS, 2.0 16V/ Giulietta 1.8, 166 2.0 V6 TB

          Comment


          • #6
            [QUOTE=mimouzunov;1028808]Това с маркучите за мен лично е някак трудна работа (да се запушат де)...



            трудна,трудна,колко да е трудна
            Alfa 155 1.9TD '97 EX
            Alfa 166 2.4 JTD EX
            Alfa 156 2.4 JTD

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от mimouzunov Покажи съобщение
              Това с маркучите за мен лично е някак трудна работа (да се запушат де)...
              Щом ту отпускат ту затягат, нее запушване според мен!
              Следващия път като "затегнат" виж дали имаш луфт в лоста на ръчната... Като я дигнеш леко дали това става без усилие...
              Фури е идвал на помощ да ми носи маркуч защото на мен ми блокира предно ляво... В краина сметка се оказа ,че е запушена централата на АБС-а! Интересното е ,че системата съм я промивал преди да се запуши няколко пъти и въпреки това... запуши се...
              (като натискаш яко спирачката налягането си отива до апарата обаче като отпуснеш педала течноста не се връща в казанчето... Апарата е като заварен в тоя момент!!
              И сега пак се сещам да благодаря на Фури ,че доиде оная вечер

              Тък е темата ми за блокажа на предното... http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=48999
              Ами да ти кажа не я ползвам ръчната в това време и нямам наблюдения за луфт, но утре ще го проверя.
              Ще прегледам и за АБС централата, но пак казвам че при мен затягат без да съм натискал спирачка... Не знам защо все ми се върти около този прословут кантар, защото затягат и двете колела едновременно.
              sigpicAlfa Romeo 155, 2.5, V6/ GTV 2.0 TB V6 / 146 TS, 2.0 Junior/ 145 TS, 2.0 16V/ Giulietta 1.8, 166 2.0 V6 TB

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от lan Покажи съобщение
                Ами да ти кажа не я ползвам ръчната в това време и нямам наблюдения за луфт, но утре ще го проверя.
                Ще прегледам и за АБС централата, но пак казвам че при мен затягат без да съм натискал спирачка... Не знам защо все ми се върти около този прословут кантар, защото затягат и двете колела едновременно.
                Може и кантара да е, ако е клеясал... щом пружината е била скъсана, явно доста време не е бил оперативен.


                Даването на газ, води до пристрастяване!
                Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
                Volvo V50 2.0D by RuBig

                Comment


                • #9
                  [QUOTE=pace;1028836]
                  Първоначално публикувано от mimouzunov Покажи съобщение
                  Това с маркучите за мен лично е някак трудна работа (да се запушат де)...



                  трудна,трудна,колко да е трудна
                  Съдя по моята... От най-старите е, разглобявал съм по спирачната система всичко и несъм видял и помен от запушване някъде (освен абс-а)... Може и просто да са я обслужвали добре преди...
                  Все пак за да задържат задните и двете аз си мисля ,че нещо пречи на течността да се връща след като се отпусне педала (проблем като при мен с предното).. Запушване на маркуч може и да има но тук говорим и за двете колела и затова си мисля ,че нее маркуч!! Или онова чудо което следи колко е натоварена задницата или като при мен абс "централата"...

                  Сега прочетох нещо... Спирачките затягали още преди да се натисне педала!? Да не се окаже в един момент ,че спирачната помпа не се разтоварва така да се каже... В смисъл да не се връщат буталцата и до краи! В този случаи пак може да задържат колелата... Трябва да се провери и лостовата система на педала да не задържа леко в натиснато положение!!
                  Last edited by mimouzunov; d.m.y г., 09:36.
                  sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

                  Comment


                  • #10
                    [QUOTE=mimouzunov;1028982]
                    Първоначално публикувано от pace Покажи съобщение

                    Съдя по моята... От най-старите е, разглобявал съм по спирачната система всичко и несъм видял и помен от запушване някъде (освен абс-а)... Може и просто да са я обслужвали добре преди...
                    Все пак за да задържат задните и двете аз си мисля ,че нещо пречи на течността да се връща след като се отпусне педала (проблем като при мен с предното).. Запушване на маркуч може и да има но тук говорим и за двете колела и затова си мисля ,че нее маркуч!! Или онова чудо което следи колко е натоварена задницата или като при мен абс "централата"...

                    Сега прочетох нещо... Спирачките затягали още преди да се натисне педала!? Да не се окаже в един момент ,че спирачната помпа не се разтоварва така да се каже... В смисъл да не се връщат буталцата и до краи! В този случаи пак може да задържат колелата... Трябва да се провери и лостовата система на педала да не задържа леко в натиснато положение!!
                    Ако е от помпата че не се рартоварва по една или друга причина задържат предните точила а не задните
                    155 2.0 16v МY95 Sport

                    Comment


                    • #11
                      [QUOTE=nicola 59;1029268]
                      Първоначално публикувано от mimouzunov Покажи съобщение

                      Ако е от помпата че не се рартоварва по една или друга причина задържат предните точила а не задните
                      Задните колела кога почват да спират при натискане на педала тогава?! При мен когато колата е на крик задните сработват при съвсем леко усилие на педала (доста преди да сработи стоп машинката)!
                      sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

                      Comment


                      • #12
                        [QUOTE=mimouzunov;1029668]
                        Първоначално публикувано от nicola 59 Покажи съобщение

                        Задните колела кога почват да спират при натискане на педала тогава?! При мен когато колата е на крик задните сработват при съвсем леко усилие на педала (доста преди да сработи стоп машинката)!
                        Стоп машинката си има и тя регулация.


                        Даването на газ, води до пристрастяване!
                        Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
                        Volvo V50 2.0D by RuBig

                        Comment


                        • #13
                          [QUOTE=Furious 155;1029671]
                          Първоначално публикувано от mimouzunov Покажи съобщение
                          Стоп машинката си има и тя регулация.
                          Затова съм пояснил ,че като я вдигна задницата на крик и натисна леко спирачката, колелата почват да задържат още преди да е сработила машинката.. Ако съм в движение с това натискане колата не спира грам принципно ,но... на крик се усеща затормозяване..
                          sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

                          Comment


                          • #14
                            А какво стана с колегата lan - има ли напредък?


                            Даването на газ, води до пристрастяване!
                            Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
                            Volvo V50 2.0D by RuBig

                            Comment


                            • #15
                              [QUOTE=mimouzunov;1029758]
                              Първоначално публикувано от Furious 155 Покажи съобщение

                              Затова съм пояснил ,че като я вдигна задницата на крик и натисна леко спирачката, колелата почват да задържат още преди да е сработила машинката.. Ако съм в движение с това натискане колата не спира грам принципно ,но... на крик се усеща затормозяване..
                              Не трябва да е така всяка нормална кола при лек допир на педала първо трябва да задеиства предните точила и при по голям натиск задните ,ако при тебе е обратно значи има нещо което не е в ред и подобно поведение ще задеиства АБС а заради задните точила и колата няма да спира ефективно.
                              На времето на бегачките за писта махахме кантара и извеждахме едно кранче вътре до ръчната спирачка ,за да може да се регулира ръчно спирачното съотношение между двата моста зависимост от трасето ма винаги преимуществото е в интерес на предните гуми ,защото бегачките нямат АБС и при положение че задните гуми са на равно или превъзхождат предните по спирачна сила то колата се завърта защото се получава ефект все едно и дърпаш ръчната и колата е нестабилна на пистата.
                              155 2.0 16v МY95 Sport

                              Comment

                              Working...
                              X